Коллеги, всех категорически привествую!
Господин Яценюк оставил после себя постанову КМУ №374, в которой описывается перечень средств измерения и тахограф стоит там за №61. Так же эта постанова утверждает Технический Регламент, суть которого состоит в том, что ПСТ как субъект хозяйственной деятельности не может участвовать в метрологической поверке. При этом получается, что аналоговые тахографы метрологи могут поверять(только непонятно зачем), а цифровые - нет, т.к. поверить цифровой тахограф можно только в том случае, если он находится в диагностическом режиме. Все мы прекрасно понимаем, что включить данный режим может только ПСТ. Остается только один способ: метрология получает допуск к работам как ПСТ, получает карту и.... не может выполнять работы по цифре, т.к. это будет нарушать Технический Регламент.
В некоторых областях метрологи уже ходят в гости и предлагают кооперацию, хотя по моему скромному мнению, с тахографами должны работать только те утвержденные механики или мастерские, которые получили допуск по международным нормам.
Ситуация следующая: метрологам для поверки тахограф необходимо будет снять с автомобиля и в порядки очереди поверить. Как мы все знаем, метрологический центр как правило 1 на область. Т.е. готовимся к недельному простою. Момент второй: тахограф 1381 мастерские НИКОГДА не отключают от питания, если не уверены в батарейке. При малейшем подозрении АКБ меняется. Метрологи это делать не будут. В 5-10% случаев готовимся выкинуть 200-300 баксов на покупку нового, потому что у метрологов будут глаза как кота из мультфильма про Шрека. Момент третий: при снятии тахографа пломбы повреждаются, т.е. после каждой метрологии надо будет проходить проверку в мастерской, а мастерская по закону обязана сообщить в контролирующий орган о вероятных манипуляциях(ну мы же в правовом типа государстве живем, да?).
Те, кто не желает выкидывать раз в год дополнительные 300-1000грн(это помимо протокола адаптации тахографа, который раз в два года и хоть какая-то с него польза), берем текст ниже, кидаем на свой фирменный бланк и отправляем на Министерство Инфраструктуры.
Цитата (
, ):
Згідно з пунктом 5 статті 3 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» до сфери законодавчо регульованої метрології належить вид діяльності з контролю дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів.
Як передбачено пунктом 2 статі 17 цього Закону встановлено перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці.
Відповідно до переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374 засіб вимірювальної техніки (пункт 70) - тахограф віднесено до виду діяльності, що належить до сфери законодавчо регульованої метрології.
Таким чином, засіб вимірювальної техніки - тахограф підлягає періодичній повірці в метрологічних установах.
Згідно з наказом Мінінфраструктури України «Про затвердження порядку ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах» від 17.04.2013 № 226 пункт сервісу тахографів (далі-ПСТ) – це спеціально облаштовані виробничі ділянки для надання послуг щодо установлення та технічного обслуговування тахографів суб’єктам господарювання, що виконують передбачені ЄУТР функції майстерні або механіка та внесені до переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) у транспортних засобах.
Тобто тільки ПСТ має можливість доступу до тахографу проводити ремонт та перевіряти правильність роботи контрольного пристрою. За ці послуги ПСТ, як уповноважена установа отримає грошові кошти.
В той же час, метрологічні установи здійснюють повірку тахографів і отримують за свої послуги кошти.
Хочу зазначити, що метрологічні установи перевіряють такі самі показники, що ПСТ і намагаються це зробити одночасно з ПСТ, оскільки не мають можливості знімати та технічно обслуговувати тахограф.
Таким чином, перевізник оплачує повірку і адаптацію тахографа, тобто двічі за однакові послуги. Хоча повірку правильності роботи контрольного пристрою може здійснити ПСТ, як це робиться в країнах Європи. В такому випадку фінансове навантаження на перевізника зменшується в два рази.
Враховуючи викладене вище прошу ініціювати внесення змін до наказу Мінінфраструктури України «Про затвердження порядку ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах» від 17.04.2013 № 226 в частині надання повноважень ПСТ здійснювати повірку і з переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374 в частині виключення тахографів з виду діяльності, що належать до сфери законодавчо регульованої метрології, а також вилучення з пункту 6.1. наказу «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів» від 07.06.2010 № 340 слова «повіреними».
Крім того, одночасно вилучити пункти 2.16 та 2.5 з наказів від 17.04.2013 № 226 та від 24.06.2010 № 385 відповідно.