А в недалекому 1992 році їздив я Камазом в Францію, Бельгію, Голандію( ФРН
взагалі, як додому). В Бенелюкс їздили без віз, без дозводів, заходили і виходили вночі.Заправляєш вдома 650 л ДП і доїжджаєш на них до НДР, там в російських вояків купляєш соляру по 0,4 марки до повного баку(850л)і пішов МАЗом на Голандію Вертаєшся назад знов в вояків рос. заправив повний і додому.В той час соляра коштувала в Німцях 1,1-1,3 марки за літр. Заробки самі рахуйте, які були в шоферів. Тахо не було, писали такі книжечки, графіки руху будували. Пиши що хочеш, бомага все витримає. Тільки з кілометражом треба було обережно, бо по книжці пишеш 8 год роботи, а км не може ж бути 800. На автобані А-4(Е-40) там дуже тяжкі підйоми, а тільки підйом так і МАЗ скотина більше 25-30 км(третя понижена) не хоче їхати. А там тільки підйом зразу ж знак"Обгон грузовим забаронено" і за тобою хвіст іномарок тягнеться 2-3 кілометровий. А ти начальником колони їдеш той підйом і тільки виїхав наверх, а тут вже зразу відміна обгону і всі іномарочки по газах, тільки розподільники клацають і пішли і проїзжають коло тебе і запальничками всі тобі клацають - спали свого Маза нахрен.А ти пускаєш його вниз на глушці і валить він бідний 120 км за год. більше не можна пускати, бо повискакують поршня через відоме місце і тільки думаєш, щоб колесо переднє не встрілило. Так махом вискакуєш пів горки і знов спускаєшся бігом до улюбленої 3-ї пониженой і т.д і т.п.Оце романтика!Спав де завгодно, ніхто тоді ще не чіпав, напівпричеп з вантажем кидав десь на маленькому паркінгу завантажений на 3-4 дні і знав, що ніхто його не зачепить.Це вже потім наші ж словяни почали нас бомбити.Міг де угодно завантажитись, а корнет ТІР відкривати або на старому кордоні між ФРН і НДР або на нім-польському кордоні. За відкриття корнету платив 30-50 ДМ.Заходили в ФРН постійно з повними баками(коли вже не було русаків), часом влітали конкретно, але шкурка вартувала вичинки. І при цьому всьому привозили шефу постійно 40-50 л економії ДП. Таке було неписане правило
Фрахт з середини Німеччини на Київ вартував приблизно 3800 -4600 ДМ, з Голандії 4800-5500 ДМТакі були часи. А по Союзу дійсно було таке, що де став, там і спиш. Ніхто тебе не чіпав, тим більше вантаж. І ставали один одному, навіть коли бачив, що стоїть просто поломаний і навіть тебе не спиняє. Треба було самому спитати, чи щось не треба чи помогти треба. Це зараз попробуй когось спинити. Молодняк пролітає коло тебе на іномарці і взагалі не хоче навіть призупинитись. НЕ всі звичайно, але більшість то точно.Зовсім інші часи, внші цінності.