У новий рік без упевненості в майбутнє
Традиційно, наприкінці року, учасники Ради АсМАП зібралися на своє підсумкове засідання. На зібранні були підведені підсумки року, тобто, чого вдалося досягти, а що в стадії виконання. Також окреслили і стратегію діяльності в наступному році. Як в нинішніх умовах розвивати бізнес, і що необхідно зробити для тіснішої співпраці з владою, щоб посадовці переймалися проблемами галузі міжнародних автомобільних перевезень, а не лише декларували підтримку.
У новий рік вітчизняні міжнародні автоперевізники йдуть без повної впевненості у своє професійне майбутнє. Принаймні, такий настрій панував на цьогорічному заключному засіданні Ради АсМАП.
Протягом двох минулих тижнів було прийнято зміни до низки законодавчих актів. Зокрема, вони стосуються гуманізації відповідальності за правопорушення у сфері господарської діяльності. Окрім того головою Верховної Ради України було підписано остаточну редакцію Митного кодексу України. Саме ці документи можуть серйозно ускладнити життя міжнародникам. Йдеться про повну відповідальність далекобійника за невідповідність декларації вантажу, який він перевозить. У трактуванні нового Митного кодексу будь-яка помилка в документах буде трактуватися як неправдиво надана інформація.
Необхідно відзначити, що представники Секретаріату та ради АсМАП тривалий час ґрунтовно роз’яснювали під час численних засідань та зустічей з представниками влади, митниками тощо, що водій приймає вантаж запакованим і не має можливості звірити те, що знаходиться, скажімо в коробках, чи, тим паче, в морських контейнерах. Тож і бути на всі сто відсотків переконаним, що везе саме той товар, який записаний у декларації, водій не може.
Велике занепокоєння учасників засідання викликають і покарання, які передбачені змінами до закону. Якщо далекобійника перший раз, так би мовити, упіймають на наданні неправдивої інформації, то його підприємство має сплатити штраф у розмірі ста відсотків вартості вантажу. Якщо другий раз, то вже двісті відсотків, і це при тому, що можливість конфіскації сідельного тягача разом з напівпричепом ніхто не виключає. Президент АсМАП України Леонід Костюченко так розцінив подібні ініціативи: «Необхідно наголосити, що жодна країна не має такого драконівського закону. Жоден Митний Кодекс не передбачає конфіскації автомобіля, чи товару та ще й додатково притягнення до фінансової відповідальності. Тобто одразу три покарання в один момент.
Українські міжнародники не збираються заспокоюватися і мовчки спостерігати, як буде знищуватися їхній бізнес. Вони активно намагаються достукатися до найвищих посадовців нашої країни. Президент АсМАП України Леонід Костюченко розповів - ми ще раз обговорили це питання в регіонах. І регіони звертаються до Президента країни, Уряду, щоб вони заветували ці три статті. Тому я впевнений, що члени ради підпишуть звернення до адміністрації Президента, особисто до Президента. Ми будемо звертатися з відкритим листом: такого закону не повинно бути в нашій державі. Державі, яка орієнтується на Євроспільноту. Державі, яка веде переговори про вступ до Європи. У Європі таких диких законів не сприйме ніхто.
Вже в січні міжнародні автоперевізники вирішили зібратися на позапланову конференцію і запросити туди представників влади, щоб донести до них абсурдність таких законодавчих норм.
На засіданні Ради асоціації,серед інших питань, обговорили також і ситуацію з дозволами. Цього року додатково було отримано понад тридцять дві тисячі дозволів. Це досить суттєво. Однак найбільш дефіцитними традиційно залишалися італійські та угорські. Вперше не вистачило румунських. Новопризначений голова Державної інспекції на наземному транспорті Євген Пронченко розповів присутнім, який стан справ з дозволами на наступний рік: «До нового року всі дозволи квоти 2012 року будуть в Україні. За винятком російських. Вони видаються поквартально. Угорські дозволи будуть видаватися не відразу в повному обсязі на весь рік, а поквартально або на півріччя».
З позитиву також можна зазначити збільшення у наших міжнародників майже на дві тисячі одиниць рухомого складу. Це свідчить про бажання розвиватися і йти вперед. От, якби тільки не заважали.
Також Рада АсМАП вирішила поновити практику проведення конкурсів водійської майстерності. Адже це гарний привід для водіїв не лише продемонструвати присутнім свій професіоналізм, а й поспілкуватися, обмінятися досвідом, врешті, й активно пропагувати професію водія-далекобійника також не завадить.
Леонід Дудко
2011-12-25