30 квiтня 2014 | Найближчим часом міжнародні автоперевізники зможуть зареєструватися в автоматичній системі обліку, розподілу та видачі дозволів - програма розпочинає роботу у тестовому режимі
http://www.uti.gov.ua/transinsp/uk/publish/article/80371
Укртрансінспекція презентувала перевізникам робочу версію нового програмного забезпечення обліку, розподілу та видачі дозволів для здійснення міжнародних автомобільних перевезень «Система оперативного розпізнавання транспорту».
«Цей програмний продукт повинен давно бути реалізований в Україні, але, на жаль, так склалося, що ми відстаємо від вимог суспільства: є проблеми з технічним обладнанням, з фінансуванням і т.д. Проект, який ми пропонуємо, створено за участю громадськості в рамках партнерства, від завтра вже працюватиме робоча версія, а з 15 травня - на повну потужність. Планується, що за цей час перевізники зможуть зареєструватися і почати працювати з системою в режимі реального часу». – розповів голова Укртрансінспекції Валерій Черненко.
Розробником програми виступила громадська організація «Провіз». Вона ж збиратиме усі необхідні дані для роботи системи, а потім повністю передасть їх Укртрансінспекції.
За словами представника організації Дениса Лисенка, робота програмного забезпечення побудована на базі чинного законодавства у сфері автомобільних перевезень та є дуже простою навіть для тих громадян, які практично не вміють користуватися комп’ютером. Спочатку система працюватиме із міжнародними перевізниками. Щоб отримати дозвіл, перевізнику потрібно буде зареєструватися в системі та подати заявку на отримання документу, необхідного для здійснення цього виду перевезень.
Найближчим часом підприємці зможуть зареєструватися на сайті Укртранснспекції чи Мінінфраструктури. При реєстрації потрібно буде внести певні дані про перевізника, серед них контакти, ім’я менеджера чи відповідальної особи, дані про транспортні засоби тощо. Робота програмного забезпечення побудована таким чином, що при внесенні неправдивих даних, приміром про систему оподаткування чи вид і екологічність транспортного засобу, система автоматично вказуватиме на помилку та не пропускатиме далі до подачі заявки на дозвіл. Коли буде створено та відправлено заявку, її отримає інспектор Укртрансіпекції. Його завдання перевірити дані по рейсу та оформити дозвіл. Заявка приймається в роботу лише після її оплати, якщо вона містить всі дані про транспортний засіб, вантаж і маршрут та необхідний дозвіл. Далі кур’єрською службою дозвіл буде доставлено перевізникові, або водієві, у місце, вказане перевізником при подачі заявки. Як альтернатива, дозвіл можна буде забрати самостійно у центральному пунктів видачі дозволів за адресою пр. Перемоги, 57.
Автоматична програма влаштована так, що у разі неповернення перевізником дозволу обмеженої річної квоти упродовж 45 днів, наступний дозвіл на перевезення тим же автомобілем виданий не буде.
Також в рамках цього програмного проекту враховуватиметься сплата учасникам міжнародних перевезень податків. Пізніше до цієї системи буде включено реєстр автобусних маршрутів, а також очікується запровадження автоматичного допуску до перевезень лише професіоналів.
«Наразі це програма, яка даватиме змогу вести облік використаних дозволів, дозволить створити реєстр транспортних засобів, транспортних компаній в Україні. Також можна буде автоматично бачити, хто і на якій системі оподаткування працює, сертифікати, ліцензій і т.д. У процесі ці модулі будуть поповнюватися з метою створення належних і прозорих умов роботи на ринку автоперевезень», - зазначив Валерій Черненко.
Перевізники, які зареєструються в цій системі, ознайомившись з інтерфейсом програмного забезпечення, можуть надсилати свої пропозиції щодо її наповнення чи доповнення за допомогою спеціальної служби підтримки системи. Туди ж можна звернутися з питанням у разі виникнень ускладнень по подачі заявки чи реєстрації.